Smycka...

Lyckokatt...
Jag har en lyckokatt i famnen,
den spinner lyckotråd.
Lyckokatt, lyckokatt,
skaffa mig tre ting;
skaffa mig en gyllne ring,
som säger mig att jag är lycklig,
skaffa mig en spegel,
som säger att jag är skön;
skaffa mig en solfjäder,
som fläktar bort mina påhängsna tankar.
Lyckokatt, lyckokatt,
spinn mig ännu litet om min framtid!

Edith Södergran


den dikten, insprerar mej .. men men jag var på ett party,,
smycken och fika de är sånt jag  vill  ha runt mej, vänner , smycken och lite fika
och vilka smycken..och dem är lite dyra..vi  gillar..                                                                                                 
kladdkaka och vispgrädde...                                                                                                                                      
och jag köpte ett halspand                                                                                                                                              fint va?
ja ja imorgon så är de jobb igen...
sov natt  ;-)


Kommentarer
Postat av: Elinor

jag menar -dem är inte dyra...

2008-10-14 @ 20:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0