Börjes...

 Ur moln av Karin Boye

Morgon
När morgonens sol genom rutan smyger,
glad och försikting,
lik ett barn, som vill överraska
tidigt, tidigt en festlig dag-är
då sträcker jag full av växande jubel
öppna famnen mot stundande dag-
ty dagen är du,
och ljuset är du,
solen är du,
och våren är du,
och hela det vackra, vackra,
väntande livet är du...

jag älskar Karin Boye, ända sen skoltiden har jag läst  dikter av Boye..
älskar att skulptera, de är lugnade för själen.
och knoppen..                                                                                                                                                                    

där är den feta kvinnan som glaserade, och nu är den fädig..
den är jätte fin..hi hi
nu är fikadax                                                                                                                                                                       
vi gjorde äppelkaka och glas...muma..
Jag har skupterat en kvinna och en man
sen så säger jag inte mer.....                                                                                                                                            

jag,Elina och mamma var på börjes
och köpte massor av kläder, jacka, ridbyxor, vantar........                                                                                          
jag var helt slut...men de var roligt.....                                                                                                                          
nu är de naglaks dax, imorgon så ska jag på markerad..
du får se de i morgon...

Kommentarer
Postat av: Malin

Den tjocka tanten var ju jättefin!!!!!!

2008-10-05 @ 21:32:31
Postat av: mamma

Jag tyckte att det var mysigt i Tingsryd.Farbron som ville ha en loranga! Ha ha

2008-10-06 @ 22:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0